فواید شیر مادر برای بزرگسالی


فواید شیر مادر برای بزرگسالی گرداوری شد

فواید شیر مادر برای بزرگسالی

 

شاید بارها برای شما این اتفاق رخ داده باشد که فردی با شما زندگی می کند اما به نسبت بسیار کمتری دچار مریضی های مختلف می شود ، در حالی که شما بیشتر از او به بیماری دچار هستید و تقریبا در تمام طول سال با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنید. یکی از شایع ترین بیماری ها ، مربوط به بیماری حساسیتی می باشد که در فصل های خاصی از سال خود را نشان می دهد. پزشکان یکی از دلایل علمی برای کاهش میزان ابتلا به بیماری ها را شیر مادر می دانند. در حقیقت حفظ سلامت بدن یکی از فواید شیر مادر برای بزرگسالی به شمار می رود.

بچه هایی که از شیر مادر استفاده می کنند به دلیل انتقال انواع مواد مهم برای تقویت سیستم ایمنی نسبت به سایر بچه ها از بیماری های کمتری رنج می برند. شیر مادر در داخل خود مواد مغذی بسیار زیادی دارد که مهم ترین آنها ، موادی است که می تواند پس از ورود آلرژن ها به بدن یک فرد با آن مقابله نموده و آن را از بین ببرد. نوزادانی که از شیر مادر استفاده می کنند به بیماری های مهمی همانند عفونت های ریه ، عفونت در داخل گوش ، اسهال های میکروبی و . . . کمتر مبتلا می شوند. زیرا با ورود شیر به بدن آنها توانایی برای خروج این عوامل میکروبی به وجود می آید.

نوزادانی که از شیر مادر استفاده نمی کنند و از شیرهای جایگزین بهره می برند معمولا در آینده ای نزدکی به یک چاقی کاذبی روی می آورند. این چاقی بلافاصله پس از قطع شیر از بین خواهد رفت ، در صورتی که شیر مادر وزن ایده آلی را به فرزند شما می دهد ، وزنی که متناوب بوده و به یکباره با افت رشد مواجه نخواهید شد. علاوه بر آن احتمال بسیاری از بیماری ها نظیر دیابت در کودکی و در بزرگسالی در افرادی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر از سایر افراد می باشد.

یکی از مهم ترین مشکلات در دوران نوزادی و حتی در دوران بزرگسالی بیماری های مربوط به سیستم گوارشی ما می باشد. منشأ بسیاری از دردهای گوارشی و مشکلات روده ای به دلیل تغذیه نادرست در دوران نوزادی و شیرخوارگی می باشد ، زیرا باکتری های مناسب و ضروری از طریق شیر مادر به بدن راه نمی یابد و پس از مدتی روده ها با مشکلاتی مواجه می شوند.

 

بیشتر بخوانید: افزایش شیر مادر