تفاوت های شیر مادر و شیر خشک


تفاوت های شیر مادر و شیر خشک گرداوری شد

تفاوت های شیر مادر و شیر خشک

 

برخی از مواقع فرزند شما به دلیل عدم تمایل به شیر مادر نیاز دارد تا از شیری شیرین تر و لذیذ تر همچون شیر خشک استفاده کند. تفاوتی که بین این دو شیر وجود دارد از همه ی جهات بر خلاف تبلیغات موجود بسیار زیاد است. با ما همراه باشید تا در ادامه در خصوص این تفاوت هایی که شاید خود شما به وضوح با آن مواجه شده باشید توضیحات بیشتری را ارائه بدهیم.

بچه هایی که معمولا از شیر مادر استفاده می کنند شب ها با آرامش بیشتری به خواب فرو می روند و تنها در زمانی که گرسنه باشند گریه می کنند. اما نوزادانی که از ابتدایی ترین دقایق تولد خود به دلیل عدم حضور شیر مادر یا کمبود آن با گزینه ای دیگر به نام شیر خشک مواجه هستند ، به نسبت بیشتری با مشکلات روده ای و گریه های شبانه روبه رو می شوند. زیرا هضم شیر خشک که به نسبت شیر مادر سنگین تر هم می باشد ، به زمان طولانی تری نیاز دارد. اغلب موارد این زمان تا شیر بعدی نیز به طول می انجامد و گریه های او نیز ادامه دار خواهد بود.

با مصرف کردن شیر مادر هوش فرزند شما به نسبت بیشتر از فرزندانی است که از شیر خشک بهره می برند. از طرفی امروزه در داخل شیر خشک موادی اضافه می کنند تا بتواند از بیماری های مختلف در سنین بالاتر نیز جلوگیری نماید ، اما همه ی ما می دانیم که هیچ ماده ی افزودنی جایگزین ماده اصلی و طبیعی در داخل بدن ما نمی شود. بنابراین فریب این تبلیغات را نخورید و از نعمتی که خدا به عنوان تغذیه نوزاد در وجود شما نهاده استفاده کنید.

ریشه بسیاری از بیماری های مهم و خطرناکی که امروزه به فور با آنها روبه رو هستیم به همان دوران شیرخوارگی باز می گردد. زیرا مواد مغذی و معدنی که در شیر مارد وجود دارد به بدن ما منتقل نشده و حالا بدن با کمبودهای شدیدی روبه رو است که نمی داند به چه طریقی این هشدار را به اثبات برساند. افزایش درصد چاقی و دیابت در جامعه یکی از واضح ترین دلایل برای تغذیه نادرست در زمان نوزادی می باشد. تفاوتی بسیار مهم در شیر مادر که در مقایسه با شیر خشک به اثبات رسیده است.

 

بیشتر بخوانید: خواص شیر مادر